Taal loopt als een rode draad doorheen al het artistieke werk van tekenaar en boekenmaker Randall Casaer. Zijn tekeningen zijn vaak schetsachtig en lijken onafgewerkt. Zelf wantrouwt hij gedachten en tekeningen die af zijn, ze ademen en leven in zijn ogen minder dan de ruwe schets. In zijn expo bij IJsberg wil Randall Casaer aan de hand van een eigen selectie uit zijn werk, laten zien wat er in hem en in de wereld omgaat. En dat is veel. Zijn teksten en tekeningen zijn dan ook niet altijd even vrolijk en roepen vaak melancholie, verdriet en nostalgie op bij de toeschouwer. Tijdens de expo-periode zal Randall op onderstaande data aan het werk zijn in het open atelier in IJsberg. Kom gerust langs om hem aan het werk te zien en/of om even met hem van gedachten te wisselen over zijn werk. In de boekshop vind je ook enkele van zijn boeken terug en Randall signeert tijdens de open atelier dagen met veel plezier jouw nieuwe aanwinst.

Open atelierdagen:

zaterdag 19 en zondag 20 januari

zaterdag 26 en zondag 27 januari

zaterdag 2 februari (uitzonderlijk gesloten op zondag 3 februari)

zaterdag 9 en zondag 10 februari

Op zondag 10 februari vertekt Randall tijdens een artist talk over zijn nieuwste werk en boek-in-wording, het 40 vazen-project. Daarin vertelt hij het verhaal van een illustere kunstenaar die het zat is om steeds maar vazen te schilderen en op zoek gaat naar innerlijke rust in een voortrazende wereld. Klinkt intrigerend? Wel, dat is terecht! De artist talk wordt ongetwijfeld een bijzondere tocht langs Randalls wonderlijke hersenspinsels en de perfecte gelegenheid om meer zijn werk te bekijken in de IJsberg-expo.Randall begint om 15u te vertellen, dit event is gratis toegankelijk. Wil je zeker zijn van een plaatsje, schrijf je dan in via info@stichtingijsberg.be

zaterdag 16 en zondag 17 februari

zaterdag 23 en zondag 24 februari

Op zondag 24 februari slaat Randall Casaer aan het portrettekenen: een volkomen unieke kans om uw beeltenis te laten maken door een gediplomeerd kunstenaar! Van 14u tot 18u kunnen bezoekers langskomen bij IJsberg voor een portret à la minute, en wie het niet over z’n hart krijgt om het resultaat achter te laten, kan het ook gewoon aankopen en meenemen naar huis. Welkom om eens te passeren en onze artist in residence aan het werk te zien, maar natuurlijk ook om zelf plaats te nemen op de gezelligste portretstoel van het land.
Een portret tekenen duurt ongeveer een kwartier. Wie het resultaat wenst aan te kopen, betaalt 30 euro.

zaterdag 2 en zondag 3 maart

woensdag 6, donderdag 7 en vrijdag 8 maart

zaterdag 9 en zondag 10 maart

Op zondag 10 maart trakteren we dubbel. Dan maakt onze artist in residence Randall Casaer niet alleen tekeningen waar u bij staat, maar doet hij dat ook nog eens terwijl gelauwerd dichter Max Temmerman poëzie voordraagt. Max’ dichtbundels Vaderland en Bijna een Amerika kaapten verschillende prijzen weg en met zijn warme stem weet hij zijn live publiek moeiteloos te beroeren. Zo hebben we het graag bij IJsberg: woord, beeld en beroering.

Het optreden begint om 15u en duurt ongeveer een half uur. Dit event is gratis toegankelijk. Wil je zeker zijn van een plaatsje, schrijf je dan in via info@stichtingijsberg.be.

zaterdag 16 en zondag 17 maart

zaterdag 23 en zondag 24 maart

Als Randall Casaer zijn vriendenboekje openslaat, vallen wij telkens een beetje achterover van het lijstje creatieve genieën dat hij kent. Maar misschien is dat niet verwonderlijk, want dat is hij zelf natuurlijk ook. Hoe dan ook, op zondag 24 maart nodigt Randall niemand minder dan Wouter Deprez uit voor een verhalenrondje met live illustraties. Wouter komt voorlezen uit zijn nieuwste werk rond de legendarische opschepper de Baron Von Münchhausen, Randall voorziet er spannende beelden bij. Niet te missen dus!

Maak je dit werkelijk unieke moment ook graag mee? Schrijf je dan in via info@stichtingijsberg.be om zeker te zijn van een plaatsje. Het optreden is gratis toegankelijk, begint om 15u en duurt ongeveer een uur.

zaterdag 30 en zondag 31 maart

Tijdens het weekend van 30 en 31 maart zwaaien we onze artist-in-residence graag feestelijk uit. Samen met Randall Casaer nodigen we iedereen uit om naar het eindresultaat van zijn residentie in IJsberg te komen kijken, en zwieren we er graag wat kunstzinnige cadeautjes tegenaan.

Het programma begint op zaterdagvoormiddag met een artist talk met sprankels, gaat verder met twee sessies portrettekenen en wordt muzikaal afgesloten met gitaarklanken en een voorleesmoment. En alsof dat nog niet genoeg is, organiseren we ook een boekentombola en krijg je per bestelling van €5 in ons café een Randall-hebbedingetje cadeau.
Los daarvan is het gewoon ook de allerlaatste gelegenheid om Randalls fantastische werk te komen bekijken, want op zondagavond gaan de deuren van de expo onherroepelijk dicht. Wees welkom!

Concrete info over al deze feestelijheden volgt.