BOEKPRESENTATIE

Colin Waeghe en Willem Elias

12 juni 14u30

In het kader van de expo 'Connect'.

Colin Waeghe (BE/°1980) woont en werkt in Brussel. Hij begon zijn actieve kunstenaarscarrière in 2004 en ontwikkelde gaandeweg een eigen toets die de grens opzoekt tussen figuratie en abstractie. De beelden die hij creëert zijn geladen, ze zitten vol energie en ingehouden spanning. In zijn oeuvre onderzoekt en verbindt hij verschillende facetten van de idee en identiteit. Het werk van Waeghe wordt gekenmerkt door een mengeling van autobiografische elementen, flarden uit de actualiteit en beelden ontleend aan de media.

De publicatie 'A partir d'ici, vanaf hier, from here on. Selected work on paper' werd dit jaar uitgegeven bij Galerie Zwart Huis.

Filosoof en kunstcriticus Willem Elias brengt in dit boek een overzicht van Colin Waeghes schilderwerk van het laatste decennium. Op zaterdag 12 juni komen Elias en Waeghe samen in IJsberg, om een presentatie te brengen in de vorm van een gesprek.

Toegang is gratis, inschrijven doe je via info@stichtingijsberg.be.

COLIN WAEGHE 'VANAF HIER'

☞ Een bezoek aan Stichting IJsberg moet je niet vooraf reserveren. Bij het binnenkomen kan je je registreren.

Hier vind je alles nog eens op een rijtje.