PRAKTISCH

COVID-19-MAATREGELEN

Een bezoek aan Stichting IJsberg moet je niet vooraf reserveren. Bij het binnenkomen kan je je registreren. Hier vind je alles nog eens op een rijtje:

- Blijf thuis als je je ziek voelt, of de laatste 7 dagen klachten had.

Dit geldt ook als er in de naaste omgeving (partner, gezin) ziekte of ziektesymptomen zijn geweest.

- Behoort u tot een risicogroep, lees dan deze leidraad na.

- Ontsmet regelmatig je handen met onze alcoholgels.

- Bewaar steeds een afstand van 1,5 m.

Het leescafé is geopend:

- Hiervoor dien je een covid safe ticket te tonen.

- Eén persoon per groep bestelt aan de bar. Wij brengen nadien de bestelling tot bij jullie aan tafel.

-Vanaf 20/11 geldt de Covid Safe Ticket (of geldige PCR-test) én mondmaskerregel voor publieke én privé-evenementen.

Met de wagen geraak je gemakkelijk tot in Damme. Er zijn bovendien twee publieke parkings (Damme Zuid en Damme Oost) waar je je auto het hele jaar door gratis kan parkeren. Ook in het centrum van Damme kan je parkeren, rekening houdend met onderstaande regeling voor het betalend parkeren:

MET DE WAGEN

HOE GERAAK IK IN IJSBERG?

Van 16 november tot 28(29) februari:

gratis parkeren op weekdagen

betalend parkeren tijdens het weekend en op feestdagen

Van 1 maart tot 15 november:

gratis parkeren op weekdagen tussen 12.00 en 14.00 u

betalend parkeren op weekdagen tussen 10.00 en 12.00 u en tussen 14.00 en 19.00 u

betalend parkeren tijdens het weekend en op feestdagen

MET HET OPENBAAR VERVOER

Buslijn: meer info vind je hier.

Belbus: met de belbus reis je kriskras doorheen het belbusgebied van Damme. Je vormt het nummer 059 56 52 56. Je geeft door waar je heen wil en op welk tijdstip je daar wenst aan te komen. De Lijn vertelt wanneer je aan de bushalte in jouw buurt moet staan. De bus komt je ophalen en brengt je naar de afgesproken plaats van bestemming.

Reserveren is noodzakelijk, minimum 2 uur op voorhand.

MET DE FIETS

Aan het station van Brugge (NMBS) kan je Blue-Bike fietsen huren. Vanaf daar kan je in zo’n 5 kilometer naar het centrum van Damme fietsen. Toerisme Damme biedt zowel standaard als elektrische fietsen te huur aan. Reserveren is wenselijk.