GGG #8

GGG#8

30 april t.e.m. 19 september 2021

Stichting IJsberg presenteert sinds jaren het literaire cross-over project ‘GGG’: ‘Geschreven, Getekend en Gedrukt’. Schrijvers, dichters, illustratoren en beeldend kunstenaars werken samen en bevruchten elkaar met hun werk. Finaal mondt die samenwerking uit in een gedrukte en/of tentoongestelde vorm waar dikwijls ook een lezing, open atelier of performance bij Stichting IJsberg aan verbonden is.

De GGG-route langs de Damse Vesten maakt deel uit van dit project. In de nazomer en de vroege lente wisselt de inhoudelijke presentatie. Momenteel kan je op tien plekken langs deze route presentaties vinden van een samenwerking tussen dichters en beeldenmakers.

De poëzieroute is binnenkort aan haar achtste editie toe: eind april vind je er tien gedichten van Herman de Coninck, geselecteerd door Kristien Hemmerechts. Ephameron zorgt tijdens haar korte residentie in het pop-up atelier voor tien bijhorende illustraties. Deze illustraties zijn bovendien te koop! Zowel de originele werken als printversies (gesigneerd!) worden aangeboden. Heb je interesse? Kom eens langs of contacteer ons via info@stichtingijsberg.be.

HDC&EPH_GGG8