Op zondag 13 maart 2016 openen we om 11u in ons Festivalhuis (Watouplein 12, Watou) de expo van en rond Trui Chielens.

Ondanks haar jonge leeftijd (°1987) heeft deze illustratrice uit Poperinge al een indrukwekkend palmares opgebouwd. Een jaar nadat ze aan Sint-Lucas Beeldende Kunst Gent afstudeerde, illustreerde ze haar eerste boek, Ozewieze Watte, met 17 bekende kinderliedjes die ingezongen werden door het kinderkoor van de Vlaamse opera. Daarna volgden verschillende boeken, waaronder Zetelkat waarin ze een tekst van Josse De Pauw van beeld voorzag, en allerhande publicaties in kranten en tijdschriften. Trui heeft een sterke eigen stijl die wat hoekig en weerbarstig is, maar vol speelse observaties zit. Ze experimenteert graag met druktechnieken en tekent op een grafische manier met sobere lijnen en een klein kleurenpalet. Hoe ze daarbij te werk gaat, ontdekt u op de tentoonstelling. Voor IJSBERG #3 werd Trui namelijk curator van ons Festivalhuis en zal ze gedurende drie weekends in maart de bezoekers trakteren op eigen werk aangevuld met film, muziek, workshops en enkele verrassingen. IJSBERG #3 wordt een levendige expo die doet zien, denken en voelen.

Trui Chielens

Maart 2016